شید ساده

شید ساده

2.4/5 - (28 امتیاز)
پرده شید ساده

پرده شید ساده

مناسب دکوراسیون داخلی منازل و اماکن تجاری و اداری

  • قابل شستشو
  • نصب سریع و آسان
  • دوام و طول عمر بالا
  • مقاوم در برابر تابش نور خورشید
  • امکان استفاده به دو صورت زنجیری و ریموتی
  • قیمت مناسب نسبت به سایر پرده‌های کرکره‌ای
  • دارای طرحها و رنگهای متنوع مناسب با سلیقه مشتریان
  • قابل استفاده در مکانهای مسکونی، اداری، تجاری، بیمارستانها، هتلها و …

معرفی پرده شید ساده

پرده شید رول (Shade Roll) یا به اختصار شید یک لایه ساده از پرده است که به صورت کامل پنجره را می‌پوشاند و ساده‌ترین مکانیزم را در پرده‌های بالا رونده دارد. واژه Shade در زبان انگلیسی به معنی سایه است و این نام به دلیل مکانیسم این نوع پرده که سبب ایجاد سایه بر روی پنجره‌ها می‌شود انتخاب شده است.

شید ساده در طول روز جلوی ورود مستقیم نور خورشید را می‌گیرد و در شب نیز هیچ دیدی به منزل نخواهد داشت. این نوع پرده در گذشته نیز بسیار مرسوم بوده است که در واقع از یک پارچه تک رنگ ساده ساخته می‌شد. البته امروزه این نوع پرده‌ها در طرحها بسیار متنوع‌تری در دسترس هستند و می‌توانند شامل طرحهای بی‌شماری بسته به بودجه و سلیقه مشتری در اختیار قرار بگیرند.

جنس پرده شید ساده

پرده‌های شید از متریالهای متنوعی نظیر پنبه، کتان، پلی استر، بامبو، سولیت و … با میزان شفافیت متفاوت تولید می‌شوند و یکی از پرطرفدارترین انواع پرده برای زیباسازی فضای دکوراسیون داخلی منازل و اماکن تجاری و اداری هستند. در صورت کم بودن ضخامت پرده شید نور خورشید تا حدودی می‌تواند وارد شود و بدین شکل صفحه زیبا و شفافی را بر روی محیط خانه و کار به تصویر می‌کشد که می‌تواند سبب افزایش زیبایی فضای داخلی خانه یا محیط کار شما شود.

نوع خاصی از پرده شید با عنوان سان‌اسکرین نیز وجود دارند که مقداری از نور آفتاب را از خود عبور می‌دهند اما جلوی تابش مستقیم نور خورشید را می‌گیرند.

علاوه بر آن شید ساده دارای مدلهای ضد آب برای فضاهای خاص مانند سونا و استخر نیز می‌باشد.

مکانیسم پرده شید

پرده شید به دو صورت دستی و موتوری (با ریموت) قابلیت کنترل و بالا و پایین رفتن را دارد.
شیدهای رولی نه تنها وقتی که به صورت کامل باز هستند بلکه زمانی که رول می‌شوند نیز زیبایی خود را حفظ می‌کنند. در شیدهای مختلف هنگام رول شدن چین‌های زیبایی را می‌توان روی آنها مشاهده کرد که برای مثال بعضی از انواع شیدها هنگام جمع شدن به صورت چین پلیسه می‌شوند و بعضی دیگر از شیدها هنگام رول شدن، چین‌های افقی زیبایی را به وجود می‌آورند.

طرحها و رنگها

پرده‌های شید ساده دارای طرحها و رنگهای مختلفی هستند که می‌توانند با تمام سلیقه‌ها هم‌خوانی کنند و می‌توان گفت محدودیتی از لحاظ طرح و رنگ ندارند. پرده‌های شید ساده از عناصری هستند که به راحتی می‌توان آنها را با دکوراسیون منزل همخوان کرد و هارمونی منزل را حفظ کرد، همچنین این شیدهای زیبا با کمک پنلهایی که جلوه و منظر خاص و جذابی دارند می‌توانند نمایی بسیار شکیلی را برای خانه یا محیط کار شما به ارمغان آورند.

شیدهای بدون طرح و رنگ نیز زیبایی خاص خود را دارند و می‌توان از آنها در کنار سایر تزئینات و یا دکوراتیوهای دیگر مثل دکوپنل و یا پنلهای زیبای مخمل جلوی پرده استفاده کرد و فضایی زیبا و متفاوت را خلق نمود.

فضاهای قابل استفاده

پرده‌های شید ساده یکی از بهترین گزینه‌ها برای خانه‌های هوشمند، مکانهای اداری، فروشگاه‌ها، اتاقهای همایش، شو روم‌ها و … هستند و علاوه بر آن امکان استفاده به عنوان پرده‌های نمایش پروژکتور جهت مراکز فرهنگی، دانشگاه‌ها و سالنهای همایش نیز کاربرد دارند.

البته پرده شید در بسیاری از مکانهای تجاری و اداری با چاپ لوگو بر روی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد که در واقع در گروه پرده شید تصویری قرار می‌گیرند.

نمونه‌های پرده شید ساده

مدلهای دیگر پرده

وبلاگ

مطالب مفید در زمینه خرید و نگهداری از پرده

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.