شید بلک‌اوت

شید بلک‌اوت

3.2/5 - (10 امتیاز)
پرده شید بلک اوت

پرده شید بلک‌اوت (BlackOut)

پرده خاموشی و آرامش مطلق

  • قابل شستشو
  • نصب سریع و آسان
  • دوام و طول عمر بالا
  • مقاوم در برابر تابش نور خورشید
  • دارای طرح‌ها و رنگهای کلاسیک زیبا و متنوع
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی و حفظ دمای محیط
  • دارای عملکرد کمکی به عنوان عایق صدا در پنجره‌ها
  • مناسب مکانهای نیازمند آرامش و عدم مزاحمت نور خورشید

معرفی پرده شید بلک‌اوت

پرده‌های شید یکی از پر کاربردی‌ترین انواع پرده در منازل، ادارت، فروشگاه‌ها و … است که در 3 مدل کلی شید اداری، شید تصویری و شید بلک‌اوت ارائه می‌شوند. واژه BlackOut در زبان انگلیسی به معنی تاریکی مطلق می‌باشد که در واقع بیانگر ویژگی پرده‌های بلک‌اوت یعنی ضد نور بودن آن است.

شید بلک‌اوت مناسب مکانهایی است که ما مایل به دریافت نور غیر قابل کنترل خورشید در فضای آن نیستیم. به عنوان مثال در آموزشگاه‌ها، آتلیه‌ها، لابراتوارها، کافی‌نت‌ها، گیم‌نت‌ها و دیگر فضاهای کاری که از مانیتور، تلویزیون و یا دیگر دستگاه‌های دارای صفحه نمایش مبتنی بر نور استفاده می‌کنند و حتی منازل در مناطق گرمسیری و یا مکانهایی که وجود نور خورشید سبب اختلال در زندگی روزمره شود، پرده بلک‌اوت می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. پرده‌های بلک‌اوت در هتلها و مهمان‌سراها نیز به عنوان مکانی برای آرامش و استراحت و برای جلوگیری از ورود نور خورشید در فضا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جنس شید بلک‌اوت

پرده‌های شید بلک‌اوت معمولا از جنس فوم هستند از اینرو به آنها شید پشت فوم‌دار نیز گفته می‌شود. در واقع می‌توان گفت پرده با یک لایه فوم پوشانده می‌شود که سبب می‌شود زمانی که پرده در وضعیت پایین است، نور ورودی را به صورت کامل جذب کند و مانع از انتشار آن در محیط داخلی شود. علاوه بر آن این نوع پرده‌ها در برابر هدر رفتن سرما و گرمای اتاق و صرفه‌جویی در مصرف انرژی بسیار مناسب می‌باشند.

فرآیند تاریکی در شید بلک‌اوت

فرآیند خاموشی در پرده‌های شید بلک‌اوت توسط بالیتمور و صنایع روکلند اختراع شد و شامل پوشش پارچه با لایه‌های فوم به دو صورت دو لایه و سه لایه می‌باشد. البته وقتی در مورد تاریکی و ممانعت از نفوذ نور صحبت می‌شود، تصور اکثر مخاطبین بر این است که این پرده‌ها لزوما سیاه و ضخیم هستند، در صورتی که عمدتا پرده‌های شید بلک‌اوت سبک هستند و در رنگها و طرحهای مختلفی از جمله رنگهای سفید و روشن عرضه می‌شوند.

در واقع فرآیند خاموشی در شید بلک‌اوت دو لایه، با استفاده از دو گذر فوم به پارچه تولید می‌شود. ابتدا یک لایه سیاه روی پارچه قرار میگیرد و بعد از آن یک لایه سفید یا رنگی روی لایه سیاه قرار داده می‌شود. در بلک‌اوت سه لایه، یک لایه فوم با رنگ روشن نیز به پارچه اول الحاق می‌شود که علاوه بر جلوگیری بیشتر از نفوذ نور، تا حدودی به عنوان عایق صدا نیز عمل می‌کند.

نمونه‌های پرده شید بلک‌اوت

مدلهای دیگر پرده

وبلاگ

مطالب مفید در زمینه خرید و نگهداری از پرده

دیدگاه(2)

  1. فرشته انصاری
    مهر 22, 1399 \ب.ظ\30 1:51 ب.ظ

    سلام وقت بخیر
    من پرده بلک اوت میخوام لطفا تلفن تماس جهت سفارش برام بفرستید

    • مدیر سایت
      مهر 22, 1399 \ب.ظ\30 1:57 ب.ظ

      سلام خانم انصاری. با شماره های زیر تماس بگیرید.
      09122760134
      66031074

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.