شستشوی پرده زبرا

شستشوی پرده زبرا

5/5 - (1 امتیاز)

پرده‌ها نیز مانند تمام وسایل منزل نیاز به تمیز کردن و شستشو دارند و از آنجا که یکی از مهمترین بخشهای تزئینی منزل هستند و بیشتر به چشم می‌آیند تمیز بودن آنها تاثیر بسیار زیادی در ظاهر منزل و تمیزتر نشان دادن آن دارد. البته پرده‌ها مدلهای مختلفی دارند و به همین دلیل هم روش شستشوی آنها با یکدیگر متفاوت است.

در این پست از پرده‌آرا روش شستشوی صحیح پرده‌های زبرا را به شما آموزش می‌دهیم.
البته باز کردن، نصب مجدد و شستشوی پرده زبرا در آپارتمان مشکلات و سختی‌های خودش را نیز دارد. در صورتی که در زمینه شستشوی پرده زبرا نیاز به کمک دارید، متخصصان پرده‌آرا برای انجام تمام مراحل در کنار شما خواهند بود.

روش شستشوی پرده زبرا

ساختار کلی پرده زبرا از تور و پارچه است و می‌تواند به عنوان فیلتری برای جلوگیری از ورود گرد و خاک و آلودگی در منزل عمل کند. به همین دلیل پرده‌های زبرا باید حداقل هر 4 ماه یک بار شستشو داده شوند تا علاوه بر تمیز شدن، سازوکار ضد حساسیتی خود را نیز به دلیل پاک شدن جرم و گرد غبار از روی پرده حفظ کنند.

شستشوی پرده زبرا

شستشوی پرده زبرا بسیار ساده است. برای این کار کافیست آن را از پایه‌های نگهدارنده قاب پرده آزاد کرده و بر روی یک سطح صاف قرار دهید. سپس می‌توانید توسط اسفنج آغشته به مواد شوینده آن را بشویید و در نهایت آن را با فشار آب کم، آبکشی کرده و در مکانی به صورت آویزان نصب کنید تا خشک شود. دقت کنید برای این منظور از شوینده‌های بدون آنزیم و غیر اسیدی استفاده کنید زیرا ممکن است به بافت و رنگ پرده به خصوص پرده‌های تصویری زبرا آسیب بزند.

تمیز کردن سریع پرده زبرا

تمیز کردن پرده زبرا می‌تواند در دوره‌های زمانی کوتاه‌تر (مثلا 15 روز یک بار) و به صورت سطحی نیز انجام شود، در این حالت حتی نیازی به باز کردن پرده نیز نیست و همیشه پرده‌ای تمیز و براق خواهید داشت. برای شستشوی پرده زبرا در حالت ایستاده می‌توانید از شامپو فرش و بخارشو استفاده کنید. البته سعی کنید پیش از شستشوی کل پرده، شامپو فرش را روی بخش کوچکی از پرده تست و نتیجه را مشاهده کنید. همچنین دقت کنید بخارشو بر روی درجه بالا نباشد تا آسیبی به بافت پرده نزند.

دقت کنید که به هیچ عنوان پرده‌های زبرا را با ماشین لباس‌شویی نشویید، زیرا سبب مچاله شدن یا دفرمه شدن ساختار آن می‌شود.

انواع مدلهای پرده

وبلاگ

مطالب مفید در زمینه خرید و نگهداری از پرده

یک دیدگاه

  1. خانم احمدي
    اسفند 15, 1399 \ق.ظ\30 1:23 ق.ظ

    باسلام. تشكر فراوان ازآقاي صفري دارم بابت وقت شناسي وتعهد و خوش اخلاقي براي نصب پرده هاي اداري شركت ما. ازتمامي مراحل كار از اندازه گيري دقيق تا اجرا و نصب بي نقص پرده هاي زبراي درخواستي ما بسيار سپاسگذارم.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.